אפריל 15, 2024

מצלמת מחשב לא עובדת

אם עד לפני מספר שנים המצלמה של המחשב הייתה רכיב שלא כולנו היינו משתמשים בו, הקורונה הגיע ויחד איתה מפגשי הזום נכנסו בצורה קבועה לתוך החיים שלנו. כיום, כמעט ואין מי שלא משתמש במצלמה של המחשב על בסיס קבוע, ולכן תקלה בה עלולה להפריע לכם בשגרה היומית. כמו כל סוגי התקלות שיכולות להיות במחשב, גם למצלמת מחשב לא עובדת יש סיבות שונות.

 

מצלמה מכובה

האפשרות הראשונה בגינה המצלמה של המחשב שלכם לא עובדת היא כפתור הכיבוי. לא כולנו היינו רוצים שהמצלמה של המחשב תעבוד ללא הרף, ובמיוחד לא היינו רוצים לגלות שהיא עובדת בלי שרצינו שזה יקרה. לכן, בחלק מהמחשבים של חברות המחשבים המובילות יש כפתור שבו ניתן לנטרל את פעולת המצלמה. הנטרול הזה נועד להבטיח שרק כאשר תרצו המצלמה תידלק. 

אם יש לכם מחשב שנקנה בשנים האחרונות, נסו לבדוק באתר של החברה האם יש כפתור כזה, ולפני שאתם מנסים את כל שאר הפתרונות שעליהם נדבר כאן לחצו על הכפתור הזה. ייתכן שזה בדיוק מה שגורם למצלמה שלכם לא לעבוד. 

 

התקנת מצלמה חיצונית

ישנם מקרים שבהם המצלמה המובנית של המחשב יצאה מכלל שימוש. בין אם החלטתם לתקן את המצלמה ובין אם לא, פתרון אפשרי לבעיה הזו יכול להיות באמצעות מצלמה חיצונית שאותה תתקינו על המחשב. יש מספר דרכים בהן ניתן לחבר מצלמה חיצונית אל המחשב, ובדקו איזו מהדרכים מתאימה למחשב שלכן. חיבור של מצלמה חיצונית מתאים גם למי שמשתמשים באופן קבוע במצלמה של המחשב וחשובה להם איכות הצילום שיש דווקא במצלמות חיצוניות.

 

תקלה ברכיב חומרה

עוד לפני שנסביר מה גורם לבעיה הזו, חשוב להבין שאם הסיבה שהמצלמה שלכם לא עובדת היא בעיה באחד מרכיבי החומרה של המצלמה, לא תהיה ברירה אלא לבצע החלפה של המצלמה. המחיר של הפעולה הזו הוא כמה מאות שקלים תלוי כמובן בסוג המחשב שלכם, ובלי זה סביר להניח שהמצלמה לא תעבוד. רכיבי החומרה של המצלמה הם העדשה בעיקר, אולם ישנם רכיבים אחרים שנמצאים באזור שבו המצלמה ממוקמת במחשב וגם הם עלולים לסבול מתקלות שונות. 

 

עדכון גרסה

לחברות שמייצרות את מערכות ההפעלה של המחשבים שלנו יש אינטרס שנבצע עדכוני גרסה. העדכונים הללו בדרך כלל לא משפיעים על העבודה שלנו ולכן יש מי שלא מבצעים אותם. הדרך של החברות לגרום לנו לבצע את העדכונים הללו יכול להיות גם על ידי השבתה של רכיבים שונים במחשב. 

מצלמת מחשב לא עובדת עלולה לנבוע כתוצאה מאי עדכון גרסה, אז לפני שאתם מנסים את כל הפתרונות שעולים לכם כסף, נסו פשוט לעדכן את הגרסה של המחשב ולראות האם הבעיה נפתרה. עוד דבר שכדאי לבדוק הוא האם בגרסה הנוכחית מערכת ההפעלה מאפשרת גישה למצלמה. בדרך כלל החברה שמייצרת את המחשב היא לא זו שמייצרת את מערכת ההפעלה, ולכן כדאי לבדוק בעת ההפעלה של המחשב שהוא אכן מאפשר למצלמה לעבוד בצורה חופשית. 

 

סיכום

הסיבות בגינן המצלמה של המחשב לא עובדת הן מגוונות. לעיתים מדובר על כפתור במחשב שנועד לנטרל את המצלמה וכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט ללחוץ על הכפתור הזה. ישנם מקרים שבהם מדובר על תקלה ברכיבי החומרה של המצלמה. תיקון של המצלמה הוא דבר אפשרי, אולם אם אתם לא מעוניינים לבצע אותו או שאתם פשוט רוצים מצלמה טובה יותר למחשב שלכם תוכלו תצמיד להתקין מצלמה חיצונית למחשב. 

מצלמת מחשב לא עובדת
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest