אפריל 15, 2024

מחשב לא עולה מסך שחור 

מה קורה כשאתם מדליקים את מסך המחשב ושום דבר לא עולה? אתם בטח נלחצים: אולי כל מה שיש על המחשב הלך לאיבוד ותצטרכו לקנות מחשב חדש. אבל לא תמיד יש מה להילחץ. זו אחת מהבעיות המרכזיות שחוזרות על עצמן כשמתעסקים עם מחשב, נייד או נייח: מחשב לא עולה מסך שחור. 

לפעמים קרובות הפתרון הוא בהישג יד, שלכם או של טכנאי. מה אפשר לעשות כדי להבין מה קרה ולפתור את הנושא? במאמר זה נדבר על כמה מהסיבות הנפוצות לתופעה ומה הפתרונות האפשריים.

מקרים שכיחים של מחשב לא עולה מסך שחור

יש כמה מקרים שכיחים למסך שחור במחשב. האפשרות הראשונה היא שאתם רואים שהמחשב נדלק, אבל מערכת ההפעלה לא עולה, והמסך נותר שחור. האפשרות השנייה היא שהמחשב עצמו לא נדלק, ולכן גם המסך נותר כבוי ושחור. אפשרות שלישית היא שאתם שומעים שהמחשב נדלק, יש כמה צפצופים, אבל הוא מציג מסך שחור.

לכל מקרה כזה יש סיבה אחרת, ולכל סיבה יש פעולות אחרות שיש לבצע, כפי שנראה בהמשך. 

הסיבות המרכזיות לכך שהמסך שחור

הסיבה העיקרית והסבירה ביותר של מחשב לא עולה מסך שחור היא שהמחשב פשוט במצב שינה. אפשרות סבירה נוספת ברמה גבוהה היא תקלה או עדכון במערכת ההפעלה. סביר מעט פחות היא תקלה במסך המחשב עצמו. אפשרויות נוספות, ובעלות סבירות נמוכה, הן תקלות בחומרת המחשב, למשל בכרטיס הזיכרון או בלוח האם. האפשרות האחרונה והסבירה הכי פחות היא התנגשות אנטי וירוס. 

פעולות שיש לבצע אם המסך שחור

באופן כללי, יש כמה צעדים שניתן לבצע בעצמכם, לפני ששולחים את המחשב לטכנאי. 

הצעד הראשון הוא לבדוק חיבור לחשמל. במחשב נייח יש לבדוק האם כבל המחשב מחובר לחשמל היטב, והאם שקע החשמל תקין. במחשב נייד יש לבדוק עם הסוללה טעונה. 

הצעד השני הוא להפעיל מחדש את המחשב באמצעות לחיצה ארוכה על לחצן ההפעלה. לאחר שהמחשב נכבה לגמרי, יש לחכות כמה שניות וללחוץ שוב על לחצן ההפעלה. פעולה זו יכולה לעזור במקרה של בעיות תוכנה או חומרה זמניות. 

הצעד השלישי הוא לבדוק את חיבורי התצוגה, כלומר האם המסך מחובר היטב למחשב. במחשב שולני, נתקו וחברו מחדש את הכבלים. במחשב נייד, נסו להתחבר לצג חיצוני. כך תוכלו לברר אם הבעיה היא בתצוגה. 

הצעד הרביעי הוא להפעיל את המחשב מחדש ולהקיש על מקש F8, לפני שמקישים על הסמל של Windows. כאן ייפתח תפריט "אפשרויות אתחול מתקדמות". יש לבחור "מצב בטוח", ולבדוק אם המסך עובד תקין במצב הזה. אם הוא עובד כמו שצריך, זה אומר שיתכן שיש בעיה במנהל התקן או תוכנה חדשים. 

הצעד החמישי הוא אתחול מידי. יש לכבות את המחשב, ולנתק את כל הכבלים שמחוברים אליו, כולל מטען. במחשב נייד, אם אפשרי, יש לנתק את הסוללה. לאחר שהכול מנותק, יש ללחוץ במשך כשלושים שניות על כפתור ההדלקה והכיבוי. זה יאפשר לפרוק את המחשב מכל המתח שנצבר בו. לאחר מכן, החזירו את הסוללה למקום. 

הצעד השישי הוא לעדכן את מנהלי התקנים גרפיים. אם הם מיושנים או לא תואמים לאקלים, יתכן שזה עלול לגרום לבעיות בתצוגה. יש להוריד ולהתקין את מנהלי ההתקן הכי עדכניים בשביל המערכת שלך, מהאתר של יצרן המחשב או יצרן כרטיסי התקנים גרפיים. 

הצעד השביעי הוא לבצע שחזור מערכת. יתכן שהבעיה נוצרה לאחר שהתקנתם תוכנה חדשה או ביצעתם שינויים כלשהם למחשב. אם תשחזרו את המערכת לנקודת זמן קודמת לאותה פעולה, יתכן כי המחשב יחזור לפעול כשורה. 

אם כל זה לא עובד – פנו לסיוע מקצועי

יתכן כי בסופו של דבר הבעיה היא מורכבת יותר, ולא תוכלו לטפל בה לבד. מחשב לא עולה מסך שחור זו בעיה שניתנת לפתרון, אם לא על ידיכם, אז על ידי אנשי מקצוע: אנשי תמיכה של היצרן או טכנאי מחשבים. יתכן כי תצטרכו להחליף חלק פנימי במחשב, או את המסך עצמו. 

מחשב לא עולה מסך שחור 
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest