אפריל 15, 2024

מסך מחשב לא נדלק

בעיה נפוצה והצעת מספר פתרונות אפשריים

אתם מתיישבים מול המחשב בציפייה, מוכנים ומזומנים למשימה, אפילו ששים אלי קרב- וטראח! מסך המחשב לא נדלק. תופעה לא פחות מוכרת משהיא מתסכלת, ברמת פקק תנועה בסוף יום עבודה עם שלפוחית מלאה ובטן ריקה. הרי בין אם רציתם לעבוד, לקרוא מאמר או כתבה מעניינת, לבדוק את הדואר האלקטרוני או פשוט לצפות להנאתכם בסרטונים משעשעים- הכל היום כרוך בגלישה באינטרנט, או לכל הפחות בגישה למחשב. אז… מה עושים? מה הבעיה? יצאנו לבדוק עם מספר מומחי מחשבים מדופלמים (כלומר, הטכנאים שיענו לכם לטלפון כשתתקשרו למוקד התמיכה הטכנית, או אלה שיצאו לדרך עצמאית ויגיעו אליכם הביתה כדי לפתור את התקלה) מדוע זה יכול לקרות, ואם חלילה זה קרה- מה ניתן לעשות.

מסך מחשב לא נדלק- הסיבות האפשריות

ובכן, לרוב מדובר בסיבות טריוויאליות שדווקא לא בהכרח מצריכות טיפול שורש למחשב או למסך. להלן הסיבות השכיחות לתופעה המתסכלת, כפי שעלו ממשאל בקרב טכנאי מחשבים מומלצים. הסיבה העיקרית, היא שכבל המסך שלכם רופף, או כלל איננו מחובר. למעשה, זוהי סיבה לכך שמסך מחשב לא נדלק שמובילה ביותר מעשרה אחוזים משאר הסיבות האפשריות. סיבה נוספת, שכיחה גם היא אך פחות, הינה בעיה כלשהי שהתגלעה בזיכרון של המחשב שלכם. גורם נוסף שיכול לגרום לכך שמסך המחשב לא נדלק, היא בעיה בלוח האם או בספק הכוח. יכול גם להיות שפשוט ישנה תקלה כלשהי בכרטיס המסך – לרוב עקב בלאי סביר – והסיבה הפחות שכיחה היא שדווקא כבל המסך הוא שתקול. כלומר פחות שכיחה- עקב איחוד בעיות רבות אחרות שפשוט חוסות תחת הקטגוריה הכללית… תקלות אחרות (RAM של המחשב, כרטיס משך, ליבה גרפית של המעבד, דרייבר של כרטיס מסך אשר לא הוגדר כראוי ועוד). עד כאן הסיבות לבעיה של מסך מחשב לא נדלק; ועכשיו- לפתרונות.

פתרונות אפשריים

נתחיל מאותה סיבה פשוטה ושכיחה: כבל המסך לא מחובר או שהחיבור שלו רופף. יש לבדוק שהכבלים אכן מחוברים היטב, כלומר גם לא באופן רופף וגם ליציאות המתאימות. במידה ואכן כך הדבר והמסך עדיין מוחשך, אפשר שהבעיה נובעת מהזיכרון של המחשב. לכן, יש להוציא ולהחזיר את הזיכרון. אפשרות נוספת לבדוק את מקור התקלה, היא לחבר את מסך המחשב למחשב אחר, או לחלופין- את המחשב למסך אחר. עוד יש לוודא שהמסך נמצא ומוגדר במצב INPUT, ועל הכניסה הרלוונטית. אפשר גם לנסות ולחבר בין המסך למחשב באמצעות כבל אחר, או בכניסה שונה, כמו למשל HDMI, DVI, או VGA. מה שעוד יכול לגרום לכך שמסך מחשב לא נדלק, היא בעיה ביציאת התצוגה במחשב, אשר לעתים מתבלה ונשחקת כתוצאה ממכות שהמחשב מקבל או עקב תזוזות רבות.

זה המקום להזכיר שבמידה והבעיה אכן נובעת מכרטיס המסך או הזיכרון של המחשב, לרוב הוא ישמיע צפצופים המתריעים על כך (עבור כל אחד מהמקורות האפשריים לבעיה אמור להיות צפצוף שונה). כמו כן, במידה והבעיה נובעת מכרטיס מסך אבל הוא חיצוני (כלומר לא נמצא על לוח האם), יכול מאוד להיות שהמקור הוא דווקא במגעים של תושבת הכרטיס החיצוני. פתרון אחר יהיה פשוט להחליף את הכבל המחבר, או לאפס את המסך להגדרות היצרן שלו.

אפשר גם "ללכת לפי הספר", ולבצע בסדר יורד מספר פעולות בשיטת האלימינציה. ואלו הן: לבדוק שהחשמל בבית תקין, לאחר מכן לבצע אתחול של המחשב, לחבר את הכבל היטב משני הצדדים שלו, לפרוק מתח, ולבסוף- לבדוק את הדרייבר.

 

מסך מחשב לא נדלק
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest