אפריל 15, 2024

אייפון עמיד במים

מכשיר אייפון נחשב ובצדק למכשיר הטלפון הנייד הטוב בעולם. המכשיר אמור לעבוד שנים רבות ללא כל תקלה, וכל עוד אתם עובדים איתו בצורה נכונה סביר להניח שהוא יוכל להחזיק אצלכם מעמד לזמן רב. עם זאת, פגיעות שונות עלולות להזיק למכשיר, כאשר אחת הפגיעות הכי נפוצות במכשירים סלולריים היא פגיעה כתוצאה ממגע עם מים. חברת אפל הייתה מדעת לבעיה הזו ולכן היא פיתחה מכשיר אייפון שעמיד בפני מים. כאן נעזור לכם להבין מה בדיוק אומרת העמידות הזו. 

 

אייפון עמיד במים – יש דבר כזה?

עד לפני כמה שנים טלפון נייד שעמיד במים היה נשמע כמו אוקסימורון. טלפונים ניידים מכל סוג שהוא היו עלולים להינזק בצורה קשה כתוצאה ממגע עם מים ולא היה נראה שיש פתרון לבעיה הזו. הסיבה לכך היא שבמכשיר הטלפון יש חורים שחייבים להגיע לרכיבים הפנימיים יותר של המכשיר כמו שקע הטעינה וכמובן המקום שאליו האוזניות אמורות להיכנס. בשנים האחרונות יש מכשירים שבהם שקע האוזניות כבר לא קיים, ועדיין, בכל מכשיר יש חורים שדרכם מים עלולים לחדור.

זו בדיוק הסיבה שהפיתוח של חברת אפל היכה בתדהמה את עולם הטכנולוגיה. מכשיר האייפון 14 של החברה מסוגל לעמוד בפני מים בעומק של עד 6 מטר. הסיבה להגבלת עומק נוגעת ללחצי האוויר שיש מתחת למים החל מהגובה הזה כלפי מטה, אולם מבחינת היכולת של המכשיר לשרוד רטיבות הוא מסוגל לעמוד בזמן של חצי שעה בלי להינזק. עם זאת, ההגדרות הללו לא מוחלטות וכדאי לסייג אותן לפני שאתם יוצאים לטיול צלילה עם האייפון שלכם. 

 

שריטות ופגיעות במכשיר

ההגדרה של אייפון עמיד למים נוגעת למכשיר האייפון בלי שיש בו שריטות ופגיעות שונות. הסיבה לכך היא שברגע שיש במכשיר שלכם שריטות הן עלולות להיות כאלו שמאפשרות למים להיכנס לתוך המסך או לחלקים האחרים של המכשיר, והם כבר לא מוגנים מפני כניסה של מים. לאור זאת, ברגע שיש למכשיר שלכם פגיעה מסוימת אל תכניסו אותו לתוך מים, במיוחד לא כאלו בעומק מסוים כיון שזה עלול להרוס את המכשיר באופן מוחלט. 

 

האם מדובר על עמידות מוחלטת למים

העמידות של האייפון למים היא עמידות מוחלטת, וחברת אפל עומדת מאחוריה בצורה מלאה. עם זאת, חשיפה לאורך זמן למים כן עלולה להזיק למכשיר שלכם, ולכן, ככל שהוא יהיה פחות בסביבה של מים כך ייטב לו. יתר על כן, המים שעליהם מדובר הם מים בטמפרטורה סבירה, ובוודאי לא מים חמים מאוד או קרים מאוד שעלולים לפגוע בחלקים רגישים של המכשיר. בכל אייפון ישנם רכיבים רגישים שפגיעה בהם עלולה להוביל לפגיעה במכשיר ולכן חשוב לשמור עליהם ממגע עם ממים. 

 

מה עושים במקרה של פגיעה

למרות העמידות הרבה שיש למכשיר האייפון למים, נזקים תמיד עלולים להתרחש ולכן חשוב לדעת מה לעשות במקרים הללו. הדבר הראשון הוא לגרום לייבוש מוחלט של המכשיר. יש להסיר את המגן ולתת למכשיר להתייבש היטב לפני שניגשים לתקן אותו. אם גם לאחר הייבוש המכשיר עדיין לא עובד או שיש תקלות שלא נפתרו, תוכלו לגשת לתקן אותם במעבדה.

את התיקון יש לעשות רק במעבדה שמוסמכת לעבוד עם אייפונים, כדי לא להגיע למצב שבו התיקון עצמו גורם לנזק גדול יותר. לעיתים יהיה מדובר בנזק שלא יהיה בר תיקון, אולם במקרים שניתן יהיה לתקן, התיקון יוכל להציל לכם את האייפון תמורת מחיר סביר, במקום שתצטרכו להוציא אלפי שקלים על מכשיר אייפון חדש. 

אייפון עמיד במים
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest