אפריל 15, 2024

מחשב לא נדלק ומצפצף

עבור רבים מאיתנו, המחשב האישי הוא כלי העבודה העיקרי. בעיה במחשב עלולה להשבית את היכולת שלנו לעבוד בצורה מסודרת, במיוחד אם מדובר על בעיה שגורמת למחשב לא להידלק. הדבר החשוב ביותר במצב שבו יש תקלה במחשב הוא לא לנסות לפתור אותה בדרכים שעלולות להחמיר את הבעיה או גרוע מכך להוביל לנזק הרסני למחשב. 

אחת הבעיות הנפוצות ביותר במחשבים ניידים היא כאשר המחשב לא נדלק ומצפצף וכאן נעזור לכם להבין איך להתגבר עליה. שימו לב שלא בכל המקרים תוכלו להתגבר על הבעיה בכוחות עצמכם, וייתכן שתצטרכו לפנות לעזרה חיצונית. עם זאת, יש סיטואציות שבהן תוך כמה שלבים תוכלו להחזיר את המחשב שלכם לחיים. 

 

מחשב לא נדלק ומצפצף, מה יכול לגרום לכך

הדבר הראשון שחשוב להבין הוא מה בדיוק גורם לבעיה. הדבר הזה נכון בכל אחת מהבעיות שיכולות להיות במחשב, במיוחד אם המחשב לא נדלק. הסיבה הראשונה בגינה התקלה הזו יכולה להתרחש היא שאין לכם בטרייה במחשב. למעשה, גם כאשר המחשב שלכם מאותת לכם שאין לו בטרייה, עדיין נשארה לו מעט סוללה שמאפשרת לו להחזיק מעמד עוד קצת, אולם אם תחברו אותו לטעינה דרך החשמל הבטרייה עלולה להיגמר בצורה מוחלטת מה שלא יאפשר לו להידלק. 

אם אתם רואים שהמחשב לא נדלק נסו לחבר אותו קודם כל לטעינה. אם יש למחשב שלכם נורת חיווי שבה ניתן לראות האם הוא בטעינה בדקו שהנורה הזו באמת דולקת כדי לוודא שהמחשב שלכם מקבל אנרגיה. לאחר מספר דקות בדקו האם המחשב נדלק או שהצפצופים אותם הוא השמיע הסתיימו. אם לא, ייתכן ולמחשב שלכם יש תקלה חמורה יותר.

 

נעילה של המחשב

תקלה נוספת שיכולה למנוע מכם להדליק את המחשב היא נעילה מוחלטת שלו. נעילה של המחשב מגיעה כתוצאה מניסיון לא מורשה של כניסה אליו בדרך כלל, ויש מקרים שבהם תצטרכו לפרמט את המחשב כדי להיכנס אליו מחדש. אם יש לכם בעיה מבחינת גיבוי קבצים כדאי לגשת למעבדה שבה אולי יוכלו לפתוח לכם את המחשב מבלי לגרום לו לנזק בלתי הפיך. 

הצורך ללכת למעבדה הוא לא רק כאשר המחשב ננעל אלא גם במקרים שבהם אתם לא מבינים מדוע המחשב משמיע את אותן אותות מצוקה. אם אתם צריכים בדחיפות להדליק את המחשב נסו להוציא את הסוללה ולהכניס אותה מחדש. הוצאת הסוללה לא אפשרית בכל המחשבים, אולם ברוב המחשבים ניתן לעשות אותה די בקלות על ידי ניתוק הסוללה מחלקו האחורי של המחשב. 

 

בדיקת רכיבי החומרה

עוד דבר שיכול לגרום לאותם צפצופים או לכך שהמחשב לא יידלק אלו בעיות ברכיבי החומרה שלו. רכיבי החומרה הם לוח הM של המחשב, כרטיס המסך ועוד מספר רכיבים שנמצאים בחלקו הפנימי והם אלו שדואגים לתפעול של המחשב מאחורי הקלעים. אם אתם מרגישים בנוח לפתוח את המכסה של המחשב ולבדוק את המצב של הרכיבים הללו נסו לעשות את זה. 

בדקו שכל אחד מהרכיבים הללו נמצאים במקום שלהם בצורה הדוקה, וחזקו אותם במקרה הצורך. העבודה באזורים הללו של המחשב צריכה להיעשות בצורה זהירה לאור הרגישות הרבה שיש לכל הרכיבים באזור הזה. 

לסיכום

מחשב לא נדלק ומצפצף עלול להתנהג ככה בשל מספר סיבות. הדבר הראשון שעליכם לנסות הוא לחבר את המחשב וחשמל ולהבין האם התקלה נגרמת כתוצאה ממחסור בסוללה. במקרים אחרים ייתכן שתצטרכו לגשת למעבדה שבה ייפתחו את המחשב שלכם וינסו להבין מה מקור התקלה. 

מחשב לא נדלק ומצפצף
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest